Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (en Renate)

29 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag zijn we om 9:00 uur vertrokken uit Queenstown, en voor het ontbijt zouden we bij het eerste grote plaatsje stoppen om ergens te gaan ontbijten.
Na zo'n 50 km kwamen we in Kingston aan, alwaar een benzinepomp met een heel klein supermarktketen was, dus reden we verder het plaatsje in om aan de rand van het meer te kijken, want daar verwachtten we meer vertier.
We gingen een straat rechtsaf , en daar stonden we met de auto aan de rand van het meer, waar dus helemaal niets te doen was.
Uiteindelijk zeiden we tegen elkaar, dat als er niets was, we altijd bij het supermarktje op de hoek nog konden gaan kijken, hetgeen we dus deden, want er was dus gewoon niets.
Toen we op het hoekje naar binnen liepen, bleek het dus het lokale café , eethuis, supermarkt, krantenwinkel, souveniershop etc, etc, etc.
De mensen uit de buurt, die in de winkel stonden als klant, reikten ons de menukaart aan voor een eventueel ontbijt.
We konden zelfs in deze winkel buiten zitten op het buitenterras, waar we dus van een heerlijk ontbijt genoten.
Daarna weer verder op weg naar Te Anau, waar het weer betrok, en we wellicht ons moesten gaan opmaken voor het gebruik van de ruitenwissers, maar naarmate we meer naar Te Anau kwamen, knapte het weer zienderogen op en begon de zo'n weer te schijnen.
Uiteindelijk kwamen we zeer vroeg in Te Anau aan, zodat we meteen zijn doorgereden naar het centrum, om eens te kijken war daar te zien viel.
Er bleek een grote straat te zitten met leuke winkeltjes en genoeg restaurantjes om s'avonds te gaan eten.
Na een goede wandeling door het centrum, zijn we nog op een terrasje gaan zitten voor een koel drankje, aangezien het inmiddels weer warm was geworden met een temperatuur van 26 graden.
Hierna zijn we naar de ontdekte supermarkt gereden, om ontbijtspullen in te kopen voor morgenochtend, en een wijntje voor de avond.
Morgen moeten we namelijk vroeg ontbijten, omdat we 9:30 worden opgehaald, om een cruise te maken in de in nieuw Zeelandse Fjorden.
Na de supermarkt zijn we naar het hotel gereden om in te checken.
Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet, zijn we een stukje om het meer gaan lopen, waar Te Anau aan ligt.
Daarna weer terug naar het hotel om weer even wat uit te rusten, om ons daarna weer op te maken voor het avondeten.
Dit keer hebben we een leuke Pizzeria gezien, dus daar vanavond wezen eten.
Daarna weer terug naar de hotelkamer en daar nog van een flesje wijn genoten.
Kees was dit keer degene die vroeg naar zijn bed wilde, dus om 21;00 uur zit ik nu nog het verhaal te schrijven, om dan mijn bed op te zoeken.

En weer de groeten van ons allen.