Naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu Naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu

Naar Taupo

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (en Renate)

19 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag toen we opstonden in Rotorua, was het opnieuw een zonnige dag.
We moesten vandaag vroeg op om op tijd bij een geiser te zijn, die men om 10:15 uur, laat spuiten.
Dus om 8:00 uur op en meteen uitchecken, en onderweg even uit de auto om even te ontbijten.
Daarna op weg naar Wai-o-taupo alwaar het thermal wonderland was met de lady knox geiser.
Deze geiser staat te roken en om 10:15 uur komt iemand er een zakje zeepsop in gooien, waardoor hij "spontaan" tot het spuiten komt.
Daarna zijn we rond gaan wandelen in het thermal wonderland.
Via paden wordt je langs pruttelend water en blubber geleid, waarvan de stoom komt, vanwege de warme bronnen die ondergronds verwarmd worden door de lava van vorige uitbarstingen.
Het warme water neemt alle mineralen uit de aarde mee, en kleurt zo de rotsen en het water groen, geel, roodbruin.
Daarover hangt dan een mist van stoom, met de geur van rotte eieren.
Hier hebben we meer dan een uur rondgelopen om alle geothermische activiteit te bewonderen.
Vervolgens daarvandaan naar de Huka falls, waar 220.000 liter per minuut door een smalle doorgang word geperst, hetgeen blauw water maakt met veel wit schuim, wat onder een bruggetje door raast.
Een geweldig spektakel om te zien.
Vervolgens in Taupo ons motel opgezocht, waar we twee dagen zullen verblijven.
Omdat we nu redelijk vroeg in het motel waren, zijn we nog even door het stadje Taupo gaan lopen, alwaar Renate ineens het idee had, om een stokbroodje en wat wijn te gaan kopen in een supermarkt, om bij het motel op te peuzelen in plaats van uit eten te gaan.
Dus in de supermarkt werden lekkere dingen gekocht, zoals wijn, stokbrood, peperpate, brie, blauwe aderkaas, olijven, hartige worst, tapas, emmentaler, sardientjes, met daarnaast nog chips, nootjes en tortilla chips.
Bij het motel was een buitenzitje, waar we alles uitgestald hadden, en lekker hebben zitten smullen, onder het genot van een wijntje.
Het begon uiteindelijk een beetje af te koelen door een briesje, hetgeen ons uiteindelijk weer naar binnen dreef, nadat zo goed als alles op was, op de chips en de nootjes na.
We zijn nu maar weer gaan slapen, om morgen nog een dag in Taupo door te brengen.

Groetjes weer van ons allemaal

• 19 Januari 2015 - 09:16

Anja:

Heel leuk om alles te lezen.
    Heel veel plezier verder!

• 19 Januari 2015 - 17:26

Jacky:

Hoi allemaal!

Ook vanuit Zwolle hou ik jullie in de gaten. Super leuk om jullie verslagen te lezen!
    En dolfijnen, wow klinkt echt fantastisch! Ik wil de foto's en filmpjes graag weer zien als jullie terug zijn!
    Maar eerst nog even volop genieten!
    Heel veel plezier nog!

Kus Jacky