Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (en Renate)

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag zijn we in Fox Glacier om 9:00 uur eerst naar de lokale supermarkt gegaan, om ons ontbijt te kopen, om onderweg ergens te nuttigen.
Daarna uitchecken, om vervolgens de rit van 327 km aan te vangen naar Queenstown.
Onderweg kwamen we weer aan zee te rijden, dus aan de kant van de weg gestopt om te gaan ontbijten.
Helaas waren daar heel veel zandvliegen, die hel fijne prikjes kunnen geven, welke later als een muggenbeet eruit zien, en ook zo jeuken.
De zwarte vliegjes zijn nog geen 5 milimeter groot, maar bezorgen je veel ellende.
Na een zeer snel ontbijtje dus maar weer gauw de auto in gevlogen, om weer verder te gaan.
Onderweg kwamen we twee watervallen tegen, welke door de eigenaresse van het vorige motel was aanbevolen, en we dus ook uitgestapt zijn om even te gaan kijken.
Voordat we daar gingen kijken, hebben we ons eerst voorzien van wat insecten-deet, om de zandvliegjes van ons te weren.
Gelukkig werkte dit wel, want allerlei toeristen stonden om zich heen te slaan, wat wij bij de vorige stop ook stonden te doen, maar dit keer waren wij vliegvrij.
In de verdere rit door het landschap kwamen we ineens enorme meren tegen, waar we op mooie uitzichtpunten ook nog even gestopt zijn.
Even later kwamen we aan het einde van een meer bij Wanaka aan, alwaar we een lunch hebben genomen, met heerlijke broccoli-soep met blauwe kaas erin, hetgeen heerlijk smaakte.
De laatste stop op een mooi uitzichtpunt, waar je in de verte Queenstown al kon zien liggen.
In Queenstown ingechecked in ons hotel, en daarna nog even Queenstown in, hetgeen een gezellige stad bleek te zijn.
Nog even langs de winkel gelopen, alwaar we morgen moeten zijn voor het raften, om te kijken of alles wel doorging.
Alles was ok om te gaan, dus morgenmiddag gaan we de snelstromende rivier af.
Na even wat rondneuzen, zijn we uiteindelijk bij de Vietnamees wezen eten, hetgeen ook weer lekker eten was.
Daarna weer terug naar ons hotel, om weer uit te rusten van de lange reis, en weer op tijd naar ons mandje te gaan.

De groetjes weer van ons allen

• 27 Januari 2015 - 16:25

Irene:

Veel plezier en succes bij het raften!!

groetjes,

Ronaldo, Irene
    &
    Sandra, Koen

• 27 Januari 2015 - 17:40

Laura:

Yeaaaaah! Super! Veel plezier met white water raften!

Een dikke knuffel vanuit Brussel!

• 27 Januari 2015 - 19:08

Hans:

Heel veel plezier en probeer het droog te houden bij het raften.