Hokitita - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu Hokitita - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu

Hokitita

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (en Renate)

25 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Kaikoura om eerst in het stadje iets te ontbijten, waarbij we dit keer in een ontbijtgelegenheid gegeten hebben.
Daarna op weg naar de andere kant van het zuidereiland, naar Hokitita.
Toen we vertrokken was het zwaar bewolkt, maar al gauw begon in het binnenland de zon weer te schijnen, en liep de temperatuur op naar zo'n 31 graden.
Na een zeer bochtenachtig parcours, kwamen we uiteindelijk na zo'n 300 km bij de westkust aan, waar het op dat moment 25 graden was.
Al vrij snel daarna bereikten we onze volgende slaapplek.
We zitten in twee studio's met een terras om op te zitten, die uitkijkt op de zee.
We hoeven slechts 50 meter te lopen en we staan op het strand.
Eerst zijn we naar het centrum van Hokitita gaan lopen, om daar boodschappen te gaan halen, omdat we een kookfaciliteit hebben en we van plan waren om op het terras van onze studio's een zelfgemaakte spaghetti te nuttigen.
We hebben dus samen wat gekookt en hebben van een heerlijke spaghetti genoten, met wat salade erbij.
Nu genieten we nog wat na onder het genot van een wijntje.
We wachten op de ondergaande zon, en vanavond kunnen we in het donker aan de overkant de gloeiwormpjes weer bekijken.
Morgen gaan we op weg naar Fox Glacier alwaar we met de helikopter de gletcher op gaan.

Wederom de groetjes van ons allen

• 25 Januari 2015 - 14:06

Jan En An:

We lezen uiteraard wat jullie elke dag uitspoken en doen wees maar blij dat je daar bent want hier heeft gisteren gesneeuwd . Gelukkig is de temparatuur weer wat beter aan het worden ,en hoop dat jullie wat warmte mee brengen .Leuk he van die zwerm dolfijnen,Jan vond dat van de hobbits interesant en ook dat van de Maori s . ,jullie zien er lekker uit zo op de foto te zien Genieten maar
    Gr Jan en An