Na een onrustige nacht nu op het zuidereiland - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu Na een onrustige nacht nu op het zuidereiland - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Kees (en Renate) Jager - WaarBenJij.nu

Na een onrustige nacht nu op het zuidereiland

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (en Renate)

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Vannacht om 2:25 uur werden we wakker van een enorm lawaai in de kamer, hetgeen het brandalarm was, en we moesten het hotel via de nooduitgang verlaten.
Gauw een broek aantrekken en met blote voeten in de schoenen en zo snel mogelijk weg.
Nog even snel op de deur naast ons gebonkt, en Jolanda stond ook al met haar kleren aan.
Wij via de noodtrap naar buiten, en Dick en Jolanda volgden snel.
Eenmaal buiten kwamen vier brandweerauto's aan zonder sirenes, maar wel met zwaailichten.
Er werd met zaklampen op het gebouw geschenen, om te kijken of er geen rook was.
Mensen met gele hesjes kwamen dekens uitdelen, omdat de meeste met nachtjaponnetjes op blote voeten buiten stonden.
We hadden wel ervaring in dit soort alarmen, omdat het voorons vieren een déjà vue was van de vakantie in Australië , waar het ons ook gebeurde.
Maar goed, al snel kwam de brandweer vertellen dat we weer naar boven konden.
Kees vroeg nog aan een brandweerman, of er iemand gerookt had op de kamer, waarop de brandweerman zei "absolutely".
We konden dus weer naar bed, om verder te slapen.
Vanmorgen zaten we vroeg (7:30) aan het ontbijt, om daarna uit te checken, om vervolgens met de auto op weg te gaan naar de ferry.
We moesten de auto nog vol tanken, dus onderweg was er gelukkig nog een benzinepomp gevonden, voordat we op weg gingen naar de ferry.
Bij de ferry zou er een plek zijn waar je de auto kon achterlaten, hetgeen we wel vonden, maar niemand van een verhuurbedrijf om je op te vangen.
De auto uitgeladen en op een speciale plaats gezet voor "budget rent a car ".
Vervolgens moesten we de sleutels dumpen in een box bij de terminal, maar niemand die je auto komt checken.
Dick heeft voor de zekerheid nog wat foto's genomen van de auto, om later niet voor verassingen te komen te staan.
Vervolgens onze tickets voor de boot opgehaald, en onze koffers ingecheckt voor de overtocht.
De overtocht was wel wat fris op zee, maar na de koude ervaring van de avond ervoor, waren we gewapend met lange broeken en warme jassen.
In Picton kwamen we aan land op het zuidereiland, alwaar we onze nieuwe auto weer konden ophalen bij de "budget rent a car".
Dit keer een witte van hetzelfde type als op het Noordereiland.
Vervolgens moesten we nog een stukje rijden naar Blenheim.
Daar kwamen we aan in een klein hotel, maar met een zwembad, dus gelijk maar even ervan gebruik maken.
In hotel stond de weersvoorspelling van morgen, en morgen wordt het dus 29 graden.
Na een paar uurtjes aan het zwembad met stralende zon, en zo'n 25 graden, zijn we nog even het stadje Blenheim gaan verkennen.
Daar bleek het na sluitingstijd uitgestorven, met wat enkele kroegjes en wat inheemse eettentjes, wat er ook niet gezellig uit zag.
We zijn dus maar weer terug gegaan naar het hotel, waar we heerlijk gegeten hebben.
Morgen gaan we weer op weg naar Kaikoura, waar we walvissen gaan spotten.

Groetjes weer van iedereen

• 23 Januari 2015 - 10:46

Irene:

Hallo allemaal,

Ik heb net drie verslagen achter elkaar gelezen en moest lachen om jullie avonturen.
    Veel plezier nog!

Groetjes van ons allemaal